Public Opinion 1.1.2.2: Unterschied zwischen den Versionen

Aus phenixxenia.org
Zur Navigation springen Zur Suche springen
(Die Seite wurde neu angelegt: „{{Public Opinion |toc=Public Opinion |zurück=Public Opinion 1.1.2.1 |vorwärts=Public Opinion 1.1.2.3 |englisch= But the most interesting kind of portraiture …“)
 
K
 
Zeile 4: Zeile 4:
 
|vorwärts=Public Opinion 1.1.2.3
 
|vorwärts=Public Opinion 1.1.2.3
 
|englisch=
 
|englisch=
But the most interesting kind of portraiture is that which arises spontaneously in people's minds. When Victoria came to the throne, says Mr. Strachey, [Foot-note: Lytton Strachey, Queen Victoria, p. 72.] "among the outside public there was a great wave of enthusiasm. Sentiment and romance were coming into fashion; and the spectacle of the little girl-queen, innocent, modest, with fair hair and pink cheeks, driving through her capital, filled the hearts of the behold-ers with raptures of affectionate loyalty. What, above all, struck everybody with overwhelming force was the contrast between Queen Victoria and her uncles. The nasty old men, debauched and selfish, pigheaded and ridiculous, with their perpetual burden of debts, confusions, and disreputabilities—they had vanished like the snows of winter and here at last, crowned and radiant, was the spring."
+
But the most interesting kind of portraiture is that which arises spontaneously in people's minds. When Victoria came to the throne, says Mr. Strachey, [Foot-note: Lytton Strachey, Queen Victoria, p. 72.] ''"among the outside public there was a great wave of enthusiasm. Sentiment and romance were coming into fashion; and the spectacle of the little girl-queen, innocent, modest, with fair hair and pink cheeks, driving through her capital, filled the hearts of the behold-ers with raptures of affectionate loyalty. What, above all, struck everybody with overwhelming force was the contrast between Queen Victoria and her uncles. The nasty old men, debauched and selfish, pigheaded and ridiculous, with their perpetual burden of debts, confusions, and disreputabilities—they had vanished like the snows of winter and here at last, crowned and radiant, was the spring."''
 
|deutsch=
 
|deutsch=
 
+
Aber die interessanteste Art der Porträtmalerei ist das, was spontan in den Köpfen der Menschen entsteht. Als Victoria auf den Thron kam, sagt Mr. Strachey, [Fußnote: Lytton Strachey, Königin Victoria, p. 72.] ''"unter der äußeren Öffentlichkeit gab es eine große Welle der Begeisterung. Gefühl und Romanze kamen in Mode; und das Schauspiel der kleinen Mädchenkönigin, unschuldig, bescheiden, mit dem blonden Haar und den rosigen Wangen, durch ihre Hauptstadt fahrend, füllte die Herzen der Betrachter mit Entzücken der liebevollen Loyalität.Was vor allem jeden mit überwältigender Kraft traf, war der Gegensatz zwischen Königin Victoria und ihren Onkeln.Die fiesen alten Männer, verkommen und egoistisch, streitlustig und lächerlich, mit ihrem ewigen Schuldenlast, Verwirrung und Verachtung - sie waren verschwunden wie der Schnee des Winters, und hier endlich, gekrönt und strahlend, war der Frühling."''
 
}}
 
}}

Aktuelle Version vom 29. November 2017, 16:27 Uhr

Xx left white.png Xx toc white.png Xx right white.png
Xx left white.png

But the most interesting kind of portraiture is that which arises spontaneously in people's minds. When Victoria came to the throne, says Mr. Strachey, [Foot-note: Lytton Strachey, Queen Victoria, p. 72.] "among the outside public there was a great wave of enthusiasm. Sentiment and romance were coming into fashion; and the spectacle of the little girl-queen, innocent, modest, with fair hair and pink cheeks, driving through her capital, filled the hearts of the behold-ers with raptures of affectionate loyalty. What, above all, struck everybody with overwhelming force was the contrast between Queen Victoria and her uncles. The nasty old men, debauched and selfish, pigheaded and ridiculous, with their perpetual burden of debts, confusions, and disreputabilities—they had vanished like the snows of winter and here at last, crowned and radiant, was the spring."

Aber die interessanteste Art der Porträtmalerei ist das, was spontan in den Köpfen der Menschen entsteht. Als Victoria auf den Thron kam, sagt Mr. Strachey, [Fußnote: Lytton Strachey, Königin Victoria, p. 72.] "unter der äußeren Öffentlichkeit gab es eine große Welle der Begeisterung. Gefühl und Romanze kamen in Mode; und das Schauspiel der kleinen Mädchenkönigin, unschuldig, bescheiden, mit dem blonden Haar und den rosigen Wangen, durch ihre Hauptstadt fahrend, füllte die Herzen der Betrachter mit Entzücken der liebevollen Loyalität.Was vor allem jeden mit überwältigender Kraft traf, war der Gegensatz zwischen Königin Victoria und ihren Onkeln.Die fiesen alten Männer, verkommen und egoistisch, streitlustig und lächerlich, mit ihrem ewigen Schuldenlast, Verwirrung und Verachtung - sie waren verschwunden wie der Schnee des Winters, und hier endlich, gekrönt und strahlend, war der Frühling."

Xx right white.png
Xx left white.png XX toc white.png Xx right white.png

Quelle

Public Opinion, Walter Lippmann, 1922.