Public Opinion 1.1.1.4: Unterschied zwischen den Versionen

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Writing about the year 389, St. Ambrose stated the case for the prisoner in Plato's cave who resolutely declines to turn his head. "To discuss the nature and position of the earth does not help us in our hope of the life to come. It is enough to know what Scripture states. That He hung up the earth upon nothing' (Job xxvi. 7). Why then argue whether He hung it up in air or upon the water, and raise a controversy as to how the thin air could sustain the earth; or why, if upon the waters, the earth does not go crashing down to the bottom?... Not because the earth is in the middle, as if suspended on even balance, but because the majesty of God constrains it by the law of His will, does it endure stable upon the unstable and the void." [Footnote: Hexaemeron, i. cap 6, quoted in The Mediaeval Mind, by Henry Osborn Taylor, Vol. i, p. 73.]
 
Writing about the year 389, St. Ambrose stated the case for the prisoner in Plato's cave who resolutely declines to turn his head. "To discuss the nature and position of the earth does not help us in our hope of the life to come. It is enough to know what Scripture states. That He hung up the earth upon nothing' (Job xxvi. 7). Why then argue whether He hung it up in air or upon the water, and raise a controversy as to how the thin air could sustain the earth; or why, if upon the waters, the earth does not go crashing down to the bottom?... Not because the earth is in the middle, as if suspended on even balance, but because the majesty of God constrains it by the law of His will, does it endure stable upon the unstable and the void." [Footnote: Hexaemeron, i. cap 6, quoted in The Mediaeval Mind, by Henry Osborn Taylor, Vol. i, p. 73.]
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Er schrieb über das Jahr 389 und stellte den Fall für den Gefangenen in Plato's Höhle fest, der sich entschlossen weigert, den Kopf zu wenden. "Die Natur und die Stellung der Erde zu erörtern, hilft uns nicht in unserer Hoffnung auf das kommende Leben, es genügt zu wissen, was die Schrift sagt, dass Er die Erde auf nichts aufgehängt hat" (Hiob 7, 7). streiten Sie, ob er es in der Luft oder auf dem Wasser aufgehängt hat und streiten Sie darüber, wie die dünne Luft die Erde tragen könnte, oder warum, wenn auf dem Wasser die Erde nicht auf den Grund stürzt? Nicht weil die Erde in der Mitte ist, als wäre sie gleichmäßig aufgehängt, sondern weil die Majestät Gottes sie durch das Gesetz seines Willens zwingt, bleibt sie stabil auf dem Unstabilen und Leeren. " [Fußnote: Hexaemeron, ich. Cap 6, zitiert in The Mediaeval Mind, von Henry Osborn Taylor, Vol. ich, p. 73.]
 
Er schrieb über das Jahr 389 und stellte den Fall für den Gefangenen in Plato's Höhle fest, der sich entschlossen weigert, den Kopf zu wenden. "Die Natur und die Stellung der Erde zu erörtern, hilft uns nicht in unserer Hoffnung auf das kommende Leben, es genügt zu wissen, was die Schrift sagt, dass Er die Erde auf nichts aufgehängt hat" (Hiob 7, 7). streiten Sie, ob er es in der Luft oder auf dem Wasser aufgehängt hat und streiten Sie darüber, wie die dünne Luft die Erde tragen könnte, oder warum, wenn auf dem Wasser die Erde nicht auf den Grund stürzt? Nicht weil die Erde in der Mitte ist, als wäre sie gleichmäßig aufgehängt, sondern weil die Majestät Gottes sie durch das Gesetz seines Willens zwingt, bleibt sie stabil auf dem Unstabilen und Leeren. " [Fußnote: Hexaemeron, ich. Cap 6, zitiert in The Mediaeval Mind, von Henry Osborn Taylor, Vol. ich, p. 73.]
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Aktuelle Version vom 5. November 2017, 22:06 Uhr

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Writing about the year 389, St. Ambrose stated the case for the prisoner in Plato's cave who resolutely declines to turn his head. "To discuss the nature and position of the earth does not help us in our hope of the life to come. It is enough to know what Scripture states. That He hung up the earth upon nothing' (Job xxvi. 7). Why then argue whether He hung it up in air or upon the water, and raise a controversy as to how the thin air could sustain the earth; or why, if upon the waters, the earth does not go crashing down to the bottom?... Not because the earth is in the middle, as if suspended on even balance, but because the majesty of God constrains it by the law of His will, does it endure stable upon the unstable and the void." [Footnote: Hexaemeron, i. cap 6, quoted in The Mediaeval Mind, by Henry Osborn Taylor, Vol. i, p. 73.]

Er schrieb über das Jahr 389 und stellte den Fall für den Gefangenen in Plato's Höhle fest, der sich entschlossen weigert, den Kopf zu wenden. "Die Natur und die Stellung der Erde zu erörtern, hilft uns nicht in unserer Hoffnung auf das kommende Leben, es genügt zu wissen, was die Schrift sagt, dass Er die Erde auf nichts aufgehängt hat" (Hiob 7, 7). streiten Sie, ob er es in der Luft oder auf dem Wasser aufgehängt hat und streiten Sie darüber, wie die dünne Luft die Erde tragen könnte, oder warum, wenn auf dem Wasser die Erde nicht auf den Grund stürzt? Nicht weil die Erde in der Mitte ist, als wäre sie gleichmäßig aufgehängt, sondern weil die Majestät Gottes sie durch das Gesetz seines Willens zwingt, bleibt sie stabil auf dem Unstabilen und Leeren. " [Fußnote: Hexaemeron, ich. Cap 6, zitiert in The Mediaeval Mind, von Henry Osborn Taylor, Vol. ich, p. 73.]

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Quelle

Public Opinion, Walter Lippmann, 1922.